Monday, October 18, 2010

marah pemutus silaturrahim

apa istimewanya marah
kadangkala kita dikatakan angin bila disoal perkara yang tidak munasabah
tetapi itu adakalanya menyentuh hati seseorang
marah x wujud kalau ada sikap "in your shoes"
cuba bayangkan jika anda ditempat saya
kenapa saya selalu naik angin
tetapi ramai yang tidak ambil peduli
apabila dikata sombong dan tidak peduli mereka akan hamun mengatakan ego malah angkuh
cuba selami walaupun tidak perlu hati ke hati
tetapi gunakan mata hati untuk melihat
apa yang ada di hati seseorang itu


saya bukan penulis sajak
tetapi saya ada hati yang ingin dihormati
saya menghormati kamu seadanya
akan tetapi mengapa saya tidak diiktiraf
siapa saya pada kamu
adakah.....

saya juga hamba ALLAH
saya juga ada perasaan
saya ada hati
saya ada pendirian
segala yang buruk yang jahat semua dari saya
sebaik mana saya sumbangkan saya tetap busuk
seikhlas mana saya hulurkan jasa
saya tetap dihina
adalah saya ditakdirkan untuk begini
atau ini hanya ujian dari-NYA

kalau ini ujian
bila ia akan berakhir
kalau ini musibah
mengapa belum selesai

saya letih
saya pasrah
kenapa bahagia saya belum muncul
tiada apa yang saya mahukan
sedikit cahaya
berilah lorong hidup saya sedikit sinar

No comments:

Post a Comment